Aksi belirtilmedikçe tüm yazı ve resimler şahsıma ait olup izinsiz kullanılmaması rica olunur efenim.

12 Nisan 2013 Cuma

Mdh

Annen hep annen oluyor. Öyle bir kimlik sadece. İsmini biliyor, ardını göremiyorsun. Hep seni kollayan, gözeten biri işte. Sevgisiyle boğan, tırmalayan. Geri döndüğünde hep seni bekleyen. Kapısını, kucağını ardına kadar açan.
Evde bekleyen kıymetli olmuyor. Tüm ilişkiler için geçerli bu. Hemen elini attı mı uzanabildiğine değer vermiyor insan. Ulaşamadığını istiyor, kaçana kıymet veriyor.
Sabah sabah şuradan esti: Twitter'dan birisi 'Kızım olursa ismini Mediha koyacağım,' yazmış. Annemin ismi diye heyecanlandım. Sonra birden fark ettim ki anlamını bilmiyorum. Çok utandım.
Çevirdiğim son kitapta sürekli piskoterapiye gitmeyi saçma bulan bir kadın, 'İnsan sürekli annesini suçlayamaz ya,' diyordu. Suçlanması gereken anneler değil ama tüm sorunlar anne-çocuk ilişkilerinde yatıyor galiba. Birkaç şanslıyı tenzih ederim.

Mediha; övülen, beğenilen kadın demekmiş.

Buradan yeni anne olacaklara selamlar. Yeriniz apayrı!

3 yorum:

  1. kuzucum! selamını aldım ben de kendi adıma :)

    bir suçlu yok da işte, anneler de babalar da ne yapsın; eğitim dinlen şey sonsuz...onlar da ellerinden geleni ne ise onu bilebiliyorlar...hele ki eskiyi düşünsene kayınvalide ya da kendi anası ne derse, o!
    biliyorsun, bir çok duygu bir çok "suç" kuşaklar arası aktarılıyor...
    bakalım biz ne olacağız...
    travmasız, steril bir bünye yok dünyada..şimdi karnımda büyümekte olan fasulye de beni başka şeyler için suçlayacak ileride...biliyorum...bana kızmazsa korkarım..

    mediha'nın anlamı ne güzelmiş bi de..

    anneler iyidir..
    boşver dışarıyı, biz içimizde kendimize neler yapıyoruz/yaptık kim bilir... ;)

    YanıtlaSil
  2. bi de yazını okuyunca bir hıçkırık doluştu ki boğazıma anlatamam sana! bööüüü diye çıkarasım var, bakalım nerde ne zaman nasıl? :)

    YanıtlaSil
  3. Boğazına takılan hıçkırıkları kusarak mı çıkarıyorsun sen kuzum?

    Anneleri sevelim, sevilelim.
    Mujk

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...