Aksi belirtilmedikçe tüm yazı ve resimler şahsıma ait olup izinsiz kullanılmaması rica olunur efenim.

15 Mart 2012 Perşembe

Amerika Vizesi

Ben Amerika'ya gittim. 2011 yılında gördüğümüz leylekle başlayan turlarımız kıtalar arası devam ediyor böylece 2012'de de. Hiçbiri önceden planlanmamış bir şekilde çıktı bu yolculuklar karşımıza. Belki de böylesi daha iyiydi. Vize almak beklediğimden de kolay oldu. Çalışmadığım için zorlayacaklarını düşünmüştüm oysa. 10 senelik vizeyi basıverdiler pasaportuma. Hoş benden önce vize mülakatı yapan ve mikrofonların tüm salona ses vermesi dolayısıyla tüm yaşam hikayesini öğrendiğimiz kıza bile verdilerse bana hayli hayli vermeleri lazımdı. Zira kızcağız internetten tanıştığı Amerikada çalışan bir adamla kısa sürede evlenmiş ve şimdi yanına gitmek icin vize almak istiyordu. Diyalog şöyle gelişti.

Vize memuru A:  Ne zaman evlenmeye karar verdiniz?
Genç Kız B: Bizim zaten konuşmamız hep evlenmeye yönelikti. 2. ayda da evlenme teklif etti. (Burda tüm salon dikkat kesildi)
A: Burda mı evlendiniz?
B: Evet. Ailemden gelip istedi. İzmirde evlendik.
A: Ne zaman evlendiniz?
B: Ocağın 17'sinde (Konuşma 2 şubatta oluyor)
A: Düğün fotoğraflarınız var mı? (Heyecan başladı. Keşke ekrana yansıtsalar da görsek. Bu arada 2. bir yabancı vize memuruna konuşmalar çevrilmeye başlandı. )
B: Evet getirdim.
A: izmirde hava sıcak galiba? (Bir inanmazlık bir beğenmezlik)
B: Evet. İzmir İstanbul'a göre daha sıcak. (O hafta İzmir'e kar yağdığını dinledik haberlerde)
A: Peki kocanız ne iş yapıyor Amerika'da?
B: Bir telekomünikasyon şirketinin operasyon müdürü.
A: Şirketin adı ne?
B: Bilmiyorum. İşte bir telekomünikasyon şirketi. Bağlantı falana yapıyorlar. Orda operasyon müdürü.
A: Greencard'ı var mı?
B: Yok. Operasyon müdürü olduğu için ihtiyacı yok. (!?!) Zten bana Evin resmini de yolladı. Ben nerde yaşayacağımızı falan netten gördüm hep fotoğraflarını.
A: Bu ilk evliliğiniz mi?
B: Evet.
A: Kocanızın?
B: O daha önce evlenmiş. 2010'da. Bu ikinci evliliği


Bu konuşmanın üzerine bu kız vizesini aldı. Sanki kilit nokta adamın yeşil kartının olmamasıymış gibi geldi. Yoksa sırf onun için evleniyor olabilirdi. Genç çıtı pıtı güzel bir kızdı. İzmirli zaten. Nasıl aksini iddia edebilirim. Yani internetten kendine koca arayacak kadar çaresiz gözükmüyordu. Neler düşündü acaba? Amerikada yaşarım. Adamın işi gücü belli. Dil öğrenirim orda. İlişkilerin altında böyle basit art niyetler yatıyor ya hep. Adam da demiştir. Bir kere dilim yandı. Türkiye'den bir genç kız alayım. İdaresi kolay olur. Saygı gösterir. Yemeğimi yapar, çamaşırımı yıkar. Ay bilmiyorum. Tüm bunları düşünmüş de olabilirler, düşünmemiş de. Ben hala 2 ay internetten yazıştığın adamla bir kere görüştükten sonra evlenmeyi ve adamın peşinden herşeyin bırakıp, taaa Amerika'ya gitmeyi anlamıyorum. Yine de mutluluklar diliyorum. Kendi maceramı da sonraki bir güne bırakıyorum.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...