Aksi belirtilmedikçe tüm yazı ve resimler şahsıma ait olup izinsiz kullanılmaması rica olunur efenim.

2 Aralık 2011 Cuma

Ev oturması

Ev hanımlığımı itina ile sürdürürken bugün kıçını kırıp özel bir şirketten emekli olmayı başarabilmiş bir hanım arakdaşıma ev ziyaretine gideceğim. Aradaki yaş farkımız onun emekli olma başarısını haklı çıkarır mı yoksa ben mi tembelim bilemiyorum. Fekat bana fırında içli köfte yapacakmış. Ne güzel şey emeklilik. Yani şimdi SSK'dan emekli olsan ya da Emekli Sandığı mı hangisi oluyor ben karıştırıyorum bunları. Ya zaten daha bunları çözememişken benim emekli olmamı beklemek hayal gibi değil mi? Her neyse sadece devlete bağlı bu tip bir organdan emekli oluyor olsan 3 ayda bir alacağın 3 kuruşla gelen misafire fırında içli köfte yapamazsın muhtemelen. Ama özel şirketlerin bu şirket emekliliği falan oluyor ya. Bombastik. Ya toplu alıyorsun para, ya da bunlar sana her ay sağlam maaşlar ödüyorlar. Üstüne bir de devletten ssk mı emekli sandığı mı ne o parayı aldın mı kebap.
İşte hayat bazılarına çok güzel.
Ben çalışırken düşünmüştüm. Şimdi bunu üstüne bir 30+ sene daha çalışsam ben de emekli olabilirim. Hani herkes bir siteden işe giriş tarihini falan girip emekli olacağı tarihi hesaplıyor ya ben işte o hesaplamayı yaparken göğsümde br sancı oldu. Emekli olacağım günkü kalp krizinin ön habercisi gibi. Paralara ve paket eklentisi sahil kentinde çiftik evinde özgür emekliliğe kavuşamadan ölüyormuşum ben meğersem. İşimi seviyor olsam bir derece de sevilmeyen iş de çekilmiyor.
Şimdi bu gideceğim arkadaş 20 sende emekli oldu. Türkiye'de hayata erken gelmenin faydalarından biri. Kimle konuşsan eskiden iş hayatının bu kadar zor olmadığını söylüyor. Mesai yok. Her yaz en az 3 hafta tatile çıkılıyor falan. Sonra 70'ler ve retro mobilyalarını da çok seviyorum. Ama tabi tüm bu güzelliklerin üstüne 80'leri de yaşamak gerekecekti. Ay bilmiyorum. Hayat şimdi çok mu güzel. Darbeyi asker yapmıyor da başkaları yapıyor. Yine basına sansür. Yine herkes hapiste. Yargı bağımsız değil. Filtreler var her yerde. Neyi okuyacağına başkası karar veriyor.
Fekat ben bu konularda yorum yapacak son insanım. Gündem ve tarih ile ilgili cehaletim bir yana, apolitikliğim diğer yana. Böyle bir terazi içinde gidiyorum. Sanırım bir Türk vatandaşı olarka benden beklenen de tam olarak bu.
Bugün ben gider köftemi yerim. Çayımı içerim. Dedikodumu yaparım. Şöyle sıcak birkaç saat yaşarım. Hayat bugün de bana güzel olsun madem.

2 yorum:

  1. bayılıyorum yazdıklarına...
    komiks acika..

    YanıtlaSil
  2. :)
    teşekkür ederim. komikler bizim olsun acılar da düşman başına madem

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...