Aksi belirtilmedikçe tüm yazı ve resimler şahsıma ait olup izinsiz kullanılmaması rica olunur efenim.

25 Ekim 2011 Salı

Yalnız Değilsin Van

Sosyal medya organize olmayı kolaylaştırdığı gibi kendine sansür koymaktan muzdarip insanların ağızlarına gelenleri dümdüz söylemelerine de imkan veren bir ortam haline geldi.

Gerekli gereksiz konuşan, her konuda bir şey söylemezse çatlayacak gibi olan insanlar beni çok rahatsız ediyor. Ne yazık ki buralar da onlarla dolu. İsterdim ki buralar hep bizimmiş, bizim kafaya göre idare edilirmiş falan olsundu ama olmamış işte. Napayım. İnterneti babam bulmadığı için kullananları da ben seçemiyorum.

Sonuçta kendi mutumdan önce topluma faydasını ön plana alırsam, sosyal medya tüm eksilerine rağmen işe yarıyor. Yalan dolan haberlere, laf kalabalığına ve nefret saçanlara inat, büyük bir felaket ülkenin aklı selim insanlarını bir araya getirdi. Şimdi bence susma ve harekete geçme zamanıdır. Paylaşma ve yardım etme zamanıdır.

Van Depreminden zarar gören insanlara yardım etmek amacı ile kurulmuş 'Yalnız Değilsin Van' sürekli güncellenerek, bölgelere göre yardım etmek isteyenler için bir rehber görevi görüyor. Siteye göre ihtiyaçlar aşağıdaki gibi:


  • Battaniye
  • İçme suyu (Pet, Damacana), Meyve suyu
  • Isıtıcı / Soba
  • Çadır / Mat / Uyku tulumu
  • El feneri / Pil
  • Katı gidalar (ekmek, kraker, kuruyemiş vb)
  • Jenerator
  • Arabalarda kullanılabilecek cep telefonu şarj cihazı
  • Kalın, Kışlık temiz giyecek (termal don, kazak, pantolon, palto, hırka, kalın çorap, bere, eldiven, atkı)
  • Kışlık ayakkabı
  • Kışlık çocuk kıyafetleri ve çocuk ayakkabısı
  • İç çamaşırı (erkek, kadın, çocuk)
  • Kadın pedi
  • Bebek bezi
  • Bisküvi, çikolata gibi soğukta enerji verecek yüksek kalorili yiyecekler (Tahin pekmez veya tahin helvası gibi)
  • Kağıt havlu / tuvalet kağıdı / islak mendil / antiseptik el temizleme malzemeleri
  • Sağlık ve Ecza malzemeleri (sargi bezi, yara bandı, tenturdiyot, oksijenli su v.b.)
  • Oyuncak
  • Muzik Çalar / Radyo


Bu ihtiyaçların arasında bikini yok görüldüğü üzere. O yüzden gölcük depremindeki gibi bikini gönderen densizler çıkarsa onları katrana bulayıp sonra da tavuk tüyü ile kaplayacaklarmış.

İhtiyaçların 'Van Merkez Belediye Garajı Kriz Masası' adresine gönderilmesi gerekiyor. Bir çok kargo firması bu adrese yapılan kargoları ücretsiz göndermeye başladı. Belediyelere bırakılan malzemeler gönüllülerce kolilere konup tırlara yükleniyor. Kızılay ise meydanlarda kan bağışı yapmak isteyenler için araçlarını belli saatlerde hazır tutuyor.

Bu arada vatandaş haklı olarak merak ediyor. Şimdiye dek toplanan deprem vergisi ile Vanı baştan inşaa edecek para nerede? Halkın yardımlaşmasını destekliyorum ama bizim ülkemizde dengeler biraz şaştı. Devlet halka destek olacakken sürekli halk devlete destek oluyor sanki.

Bir de şu deprem bölgesi yağmacıları, ihtiyacı olmadığı halde ikişer çadır kapanları falan en ağır cezalarla cezalandırsınlar istiyorum. Benim de diyecek şeyim çokmuş. Kendimden sıkıldım. Zaytung'un  ana sayfasıyla kapıyorum. Sabır, şifa ve iyilikler diliyorum oradakilere.

http://www.zaytung.com/

Sosyal Medyadan Takip etmek için:
Twitter: @VanDayanisma
Facebook: http://www.facebook.com/vandayanisma

4 yorum:

  1. Van depremi ve ardından gelen 29 Ekim 2011 bana göre tüm bu halkı bir araya getiren "birçoklarına" ders olmabilecek iki büyük tarih oldu.. gönül istemezdi böyle büyük acılarla öğrenilsin bu ders ama işte böyle birlik olabiliyoruz biz demek ki..

    YanıtlaSil
  2. televizyonda yapılan yardımlar gitmemiş deniyor. zaten bu ülke de ancak basit halk birbirine yardım eder.

    YanıtlaSil
  3. ona ne şüphe..
    Cüneyt Özdemiri youtube'da videosu var mesela.. sabah bir köye gidiyor.. hiç yardım ulaşmamış, azmediyor akşam bi daha gidiyor.. "sizden sonra 2 çadır getirdiler" diyo köylü ama insanlar tepe tepeye.. C. Özdemir Van Bel. Başkanı'yla görüşüyor sonra.. Diyr ki adam "Kızılay bizim yardımımızı kabul etmiyor.." Adamlar kafalaına göre yardım dağatıyor ya da dağatmıyor.. Sonuçta hesap verecekleri kimse yok.. Ne olur organize çalışsalar.. Belediye Başkanından daha mı iyi bileceksin köyleri, mezraları.. ama olmaz, onlar BDPli.. mesela bir yardım kamyonunu kenara çekmişler, şöförün boğazına bıçak dayamışlar kasayı açsın diye.. yağmalamışlar kamyonu.. işte o kamyon şöförüder ki muhattap bulamadım kendime.. oraya gittim başka yere gönderdiler.. olan fukaraya oldu tabii gene..
    sonuç olarak bu yardımlar toplandı mı toplandı.. halk bir araya geldi mi geldi:) fakirin avuntusu budur.. keşke bir de ulaşaydı değil mi..

    YanıtlaSil
  4. sanırım böyle afetlerde ilk ihtiyaç çadır bebek bezi değil bir organizatör. zaten bence millet oalrka en büyük eksiğimiz organizasyon. böyle kitle halinde hareket edeiliyoruz maçlarda falan ama. sadece bir salınım çeklinde. uçan kuş sürüleri gibi. amaçsızca.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...