Aksi belirtilmedikçe tüm yazı ve resimler şahsıma ait olup izinsiz kullanılmaması rica olunur efenim.

29 Nisan 2011 Cuma

Kabak Köftesi

Bunu geçenlerde bir pazar günü kısa bir sürede yaptım. Afiyetle yedik. Tadı çok güzeldi. Bir de böyle hafif gibi hissettik. O yüzden 6 şar adet yediğimiz köfteden hiç rahatsız olmadık. Oh mis gibiydi. Gene olsa da yesek.

Malzemeler
2 Kabak
2 yumurta
2 çorba kasigi haşlanmış pirinc
Dereotu
Maydanoz
Galeta unu
Tuz ve karabiber

Hazırlanışı
Kabakları rendeliyoruz. İçine 2 adet yumurtayı kırıp, haşlanmış pirinci, dereotunu ve maydanozu ekliyoruz. Biraz yoğurup sonra aldığı kadar galeta unu ekliyoruz. Ben tam buğdaydan yapılmış galeta unu kullandım. Çok da memnun kaldım. Üzerinde çok yağ çekmez diyordu sahiden de çekmedi. Psikolojik etkisi var mıdır bilemeyeceğim. Neyse, Tuz ve karabiberi de ekliyoruz arzuya göre, ki bu ikisi gerçekten de arzuya göre eklenen şeyler, daha sonra yine arzzladığınız boyutta parçaları koparıp az yağda kızartıyoruz. Geri kalanı sizin yaratıcılığınıza ve zevkinize kalmış. Dilerseniz hamburger ekmekleri arasında mayonez ketçap ile servis edin. Dilerseniz yeter o kadar kalori diyerek koca bir kase salata ile köfteye eşlik edin.



Şimdi İşin Püf Noktası
Kabak çok su bırakan bir sebze olduğu için, rendeledikten sonra bir süzgeçle suyunu süzmek gerekiyor. Ben bunu bilmediğim için çok fazla un eklemek zorunda kaldım. Çünkü karışım bir türlü vıcıklıktan kurtulamamıştı.
İkinci püf noktası ise şu, köfteleri parça parça hazırlarken, isterken kabak köftesi olsun ister başka hamur işi veya kıyma işi, elinizi arada bir ıslatın ki parçalarla kolay mücadele edebilin.

2 yorum:

  1. mücverin az değişiği olmuş, afiyet olsun..

    YanıtlaSil
  2. daha hafifti ama mücverden. tavsiye ederim.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...