Aksi belirtilmedikçe tüm yazı ve resimler şahsıma ait olup izinsiz kullanılmaması rica olunur efenim.

26 Nisan 2011 Salı

Buharda Enginar ve Safranlı Bademli Dip sos

Geçenlerde Digiurk'te çok sağlıklı yemekler yaptığını iddia eden Ellie Krieger yine binbir şeyi karıştırıp enginar ve dip sos hazırladı. Nedense aşerir gibi ağzımdan sular akarak izledim programı. Bu sefer nispeten bulunabilir malzemeler kullandığı için bir cesaret hadi şunu yapayım dedim.

Malzemeler (4 kişi için)
4 adet yapraklı enginar
1 tutam safran
1 yemek kaşığı kaynamış su
1/4 bardak dilimlenmiş badem
2 yemek kaşığı zeytinyağı
1 küçük soğan (rendelenmiş)
2 diş sarımsak
1 bardak yağsız yoğurt
1/4 bardak mayanoz yaprağı
1.5 yemek kaşığı limon suyu
Arzuya göre tuz, karabiber

not: bu kadın cup diye birşey kullanıyor, ben onu yaklaşıp bir su bardağı gibi gördüm ve öyle yaptım







Enginarın Hazırlanışı
Enginarların saplarını ve tepe yapraklarını kesiyoruz. Kalan yaprakların uçlarındaki sert sararmış kısımları kesiyoruz. (Ben makas kullandım, bıçak ile kesmek cok zor oluyordu.) Bunar makinesine veya tencere içi süzgeç gibi kullanılan aletin içinde 1 saat enginarımızı unutuyoruz. Ama arada bir suyunu kontrol etmeyi hatırlıyoruz yoksa tencere yanabilir. Çünkü su buhar olup uçuyor. 1 saatin sonunda enginarın yaprakları yumuşamış ve kökünnden kolayca ayrılabilir hale gelmiş oluyor.

Dip Sosun Hazırlanışı
Bir çaytabağında bir tutam safranı 1 yemek kaşığı kaynamış suda çözdürüyoruz. Bu arada o küçük kırmızı saç tellerinin nasıl sarıya döndüğünü görüp hayret ediyoruz. Safranı aktarlarda bulabilirsiniz. 1 gramı 20 TL ye satılan çok değerli bir baharat. Aldım bunu dip sos mu yapıcam sadece oha derseniz daha sonra bir de safranlı pilav yaparsınız bilemeyeceğim orasını.

Taze dilinmlenmiş bademlerini bir tavada 2 dakika kadar soteliyorsunuz. Bu kadın bunları böylece satın almış dilimli olarak. Ben burda dilimli badem görmedim. Zaten önemli olan nokta badem içi kullanıyor olmamız. Ben marketten sipariş verirken öyle istedim 'haa var abla ondan' dedi, sonra gönderdiği şey kavrulmuş badem çıktı tadımın. Ama geri göndermekle uğraşamadım ben de bunu kullandım. Ama zaten kavrumuş olduğu için bir daha tavada sotelemedim.

Sotelenmiş bademleri rondoya geçirip küçücük hale gelene kadar çekiyoruz. Bu arada tavamıza zeytinyağını döküp, rendelenmiş soğanları 3-4 dakika sararıncaya kadar kavuruyoruz. 2 diş sarımsağı da ekleyip  30 saniye daha kavurmaya devam ediyorsunuz. Kim tutacak 30 saniyenin hesabını derseniz bilmem işte. Şöyle 4-5 kere uzun nefes alın verin 30 saniye sürer herhalde o.

Kavrulmuş soğan sarımsak karışımını rondoya bademlerin üzerinde ekliyoruz. Ve üstüne yoğurdu maydanozu ve tabi ki çok değerli safranı da ekleyip pire haline gelene kadar çekiyoruz. Rondodan servis kabına aktardığımız sosa 1 kaşık zeytinyağı ve 1.5 kaşık limon suyunu ekliyoruz.

Enginarın yenilmesi
Yaprakları çabasız bir şekilde kökünden ayırıp sonra da dip sosun içine yaprağın dibindeki etli yeri banıyoruz. Sonra ön kesici dişlerimize yapraın sosa buladığımız kısmını kazıyor ve o muhteşem etine ulaşıyoruz. İç bölgelere geldikçe yaprakların etleri  çoğalıyor. Demek ki kalbe yaklaşıyoruz. Kalbin üstü birsürü minik tüyle kaplı. Onları güzelce bıçakla ayırıyoruz ve marketlerde bize satılan hali ile enginarın kalbine ulaşıyoruz. Aman orası da pek leziz. Onu da banıyoruz dip sosa. Yiyoruz da yiyoruz.



Dip Sos nasıl olmuştu derseniz, çok beklediğim gibi değildi açıkçası. Ben birşeyleri yanlış yaptım ama size verdiğim tarif doğru. Badem olayından gol yedim zaten. Safranı da 1 kaşıktan daha fazla suda çözdüm. Mesela bana yeterince sarı gelmedi dip sosun rengi, belki bundan solayıdır.. Soğanları kavururken birazcık yakmışım. Sanırım o yüzden soğan tadı çok baskındı. Zaten işin eğlenceli kısmı yaprakları koparıp sosa banıp yemekte. Güzel bir deneyim oldy. Dip sosun da daha iyisini siz yapın da yiyin madem.

4 yorum:

  1. kızım resmen kendini aşıyorsun desem kızar mısın? :))

    YanıtlaSil
  2. her inişin bir çıkışı vardır. bir de mutfakta geçen doğrusal zamanlar.

    YanıtlaSil
  3. cok guldum, bi de canim enginar cekti.:))

    YanıtlaSil
  4. @tuppence: yaparım sana da istersen :)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...