Aksi belirtilmedikçe tüm yazı ve resimler şahsıma ait olup izinsiz kullanılmaması rica olunur efenim.

19 Şubat 2011 Cumartesi

Kariyer Modern İnsanın Afyonudur

Başta Karl Marx 'Din kitlelerin afyonudur' dedi. O zaman ve öncesi için doğruydu.

Sonra Din'in yerine Futbol geçti. Bir kısım kitle için hala devam ediyor.

Ama modern insan için artık asıl afyon kariyer.

Öyle sanal bir dünya ki iş dünyası. Issız bir adada işine yaramayacak bin türlü işlemin yer aldığı kocaman bir borsa.

Ve iş dünyasına ait herkes, spekülatif hareketler ile bir gecede bir ülkenin para birimini yerle bir edip, tüm halkını fakir bırakacak bir ekonominin esiri oldu.

Mecidiyeköy'ün Levent'in Maslak'ın çarpık kaldırımlarında ince ve yüksek topuklarının üstünde ellerinde starbucks kahveleriyle yere çok sağlam basan kadınların ve artık modayı takipte onlardan eksik kalmayan, kemik çerçeveli gözlüklü, kol manşetlerinde isimlerinin baş harfleri dikili, sürekli blackberryleri ile iş bağlayan erkeklerin dünyası.

Arka planda bir uğultu var sürekli. Dolar, borsa, piyasa, kredi, mortgage, marketing, CRM, SAP, kar, marj, endikatif fiyat, reklam, gelir, bilanço, mali tablo, vergi dönemi, müşteri bazında karlılık, platin müşteri hesabı, fon, faiz, satış hacmi, brüt gelir, segmentasyon,..

Hangisini elle tutabiliyorsun bunlardan? Hangisi matrix'in kayıp giden yeşil rakamlarından değil?

Kariyer'in olmazsa olmaz kelimeleri. Onları lügatına ekledikçe yükselirsin. Sonra gelsin kartvizitler gitsin title'lar. Nerede çalışıyorsun? Kurumsal bir şirket mi, Daha da önemlisi çokuluslu mu?  Konumun ne? Sana bağlı çalışan var mı? Sana raporlayan kaç kişi var? 5 sene sonra kendini nerede görüyorsun? Peki ya 10 sene sonra? Kariyerin için eğitimini planladın mı?

Bunlar iş mülakatı soruları değil. Hasbelkader eski bir okul arkadaşınla karşılaşsan böyle saçma sorularla dolu bir diyaloga giriyorsun. Annenin gün arkadaşları çocuklarının kariyerlerini konuşuyorlar aynı soru kalıplarını kullanarak, fatmagül'ün suçundan önce.

Kimse sormuyor 'Mutlu musun?' diye. Kimse merak etmiyor geceleri nasıl uyuyorsun. Sims oyunun karakterleri gibiyiz. Daha çok paramız olsun, evimiz saçma oyuncaklarla dolsun diye bir kariyer peşinde koşuyoruz. Ama Sağlık ve mutluluk bar'ımız sürekli sınırda. Ucundan döndürüyoruz. Biraz daha kariyer yapacak gücü bulacak sınırda tutuyoruz onu. O kadar yeter. Sanal mutluluklarımız bize yeter. Şirketimiz kar etti. Ben bağladım müşteriyi. Prim aldım. Terfi ettim. Müdür oldum.

Bugün Tanrı için ne yaptın? diye bir soru vardır ya hani Din derslerinin vazgeçilmezi.

Soruyorum; Bugün kendin için ne yaptın?

Tanrım beni sadece bir Linkedin Profili olmaktan koru. Tanrım ismimin insana yararlı platformlarda yer almasını sağla. Görmek istediğim ülkelere kariyer eğitimi için değil, kendi zevkim için gitmemi sağla. Tanrım bana bu sanal dünyada gerçek olma cesaretini ver. Yoluma devam etmem için güç ver. Olumsuz laflara kulaklarımı tıka, kaçırdığım fırsatlara gözlerimi aç.

Tanrım, yardım et kendimi bulayım. Robotlaşmış kişiliğimden çıkayım. Bireyselliğimin keyfine varayım. Ve lütfen, özgür olayım.

Amin...

http://memegenerator.net/Sims/ImageMacro/5833757/Choose-Life-Choose-a-Career

4 yorum:

  1. aslında yazını browserımda açmış ama sonra vakit ayıramamıştım.. ama herşeyin bir zamanı olduğuna inananlardanım ben.. gözlerim dolarak okudum desem yeridir.. hayır benim ya da ailemdeki kimsenin kariyerle işi yok ama ne yazık ki yaşayabilmek için bir işe ihtiyacı olanlardanım.. işsiz de yaşanıyorsa eğer umarım zamanı gelecektir onun da benim için.. aşağıdaki duayı seninle birlikte tekrarlıyorum tüm kalbimle..

    YanıtlaSil
  2. umarım herşeyin en iyisi ve hayırlısı olur hepimiz için. aslında öneml olan çalışırken de mutlu olabilmek. kafan her yerde seninle çünkü. sen onu iyi ettin mi hiçbirşey sana koymaz

    YanıtlaSil
  3. ben bu yazını nasıl kaçırmışım!İnanamıyorum! dur,afyon kısmında hem din hem kariyer(ego, yönetme arzusu vs.) hem de para koyabiliriz bence...

    'kariyer yaparsam, yükselirsem,insanlara sözümü ne kadar çok geçirirsem, ne kadar çok çalıştığımdan yakınırsam,cebimde ne kadar çok para olursa, para olmasa da öyleymiş gibi gözükürsem, o kadar mutlu yaşarım' bugünkü MODERN insanın felsefesi. aksi taksirde sex&the city gibi bir diziye inanlar müptela olmazdı en basiti...

    o çemberden ne kadar çıktık bilmiyorum şekerim...hala cebimize girecek parayı da ne kdar düşündüğümüzü bilmiyorum..KORKU faktörünü arttırıp, eleştirdiğimiz bu insanalar gibi miyiz hala? bilmiyorum...
    ama her şey önce 'farketmekle' ve 'gelişmeye çalışmakla' başlıyor, bu da bir şeydir değil mi?

    ve duana gelince;

    Amiiiiiin! :)

    YanıtlaSil
  4. aslında televizyon en büyük afyon. ya da daha geneliyle tüm medya organları.

    duayı geliştirmek lazım bir ara.

    ne bileyim. en azından farkındayız. bu da birşey, değil mi?

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...