Aksi belirtilmedikçe tüm yazı ve resimler şahsıma ait olup izinsiz kullanılmaması rica olunur efenim.

26 Kasım 2010 Cuma

Aydınlanma


Merak ediyorum da eğer Buddha veya herhangi bir peygamber bugün yaşıyor olsaydı, insanlara karşı aynı karşılıksız ve tarifsiz sevgiyi besleyebilirler miydi.
Sefalet içindeki insanlara, yoksunlara ve acizlere, masumlara ve çaresizlere merhamet beslemek ve onları sevmek kolay. Bunu ben de yapıyorum.
Kamboçyada ayakta ezilerek ölen insanları seviyorum. Afrikadaki karnı şişmiş, etraflarında sineklerle gezen küçük çocukları seviyorum. Bosnadaki savaş mağduru kadınları seviyorum. Depremde evlerinin yıkıntılarının altında günlerce yardım bekleyen umutsuz insanları seviyorum. Onları çaresizce kurtarmak istiyorum.
Ama sefaletlere sebep olanları sevmiyorum. Paranın kölelerini, kölenin tacirlerini. Çozuk tacizcilerini. Hayvan katillerini. Çevre düşmanlarını ve hatta trafik canavarlarını...
Yok. Sevmiyorum.
Onlar yok olsunlar istiyorum.

Aydınlanmaya ve huzura giden yol herkesi eşit ve olduğu gibi kabul etmek midir? Canavarlara ve gaddarlara bile yardım eli uzatabilmek, namussuzlara ve yolsuzlara tarafsız adaletin güzel yüzünü gösterebilmek midir?

Herkesin kurtuluşu, insanlığın yükselişi mümkün müdür?


2 yorum:

  1. bu benim de takıldığım bir şey...
    kendime göre bir cavebım var.

    bugün buddha olsaydı sanırım hala suratında o ufak gülümsemeyle sakince dururdu karşımızda. hani "her şeyi biliyorum, evet zalimlikler var ama sebepleri de var ve sen de bunu zamanı geldiğinde öğreneceksin" gülümsemesi..

    aslında gerçekten de öle, hım?..
    katillerin, acımasız, duygusuz ve duyarsız insanların olmadığı bir zaman dilimi yok ki! sadece içinde bulunduğumuz zamanın bilgisine göre zalimliklerin şiddeti ve/veya şekli değişiyor...

    evet Buddha vs gibiler bugün olslardı, hala aynı olurlardı bence çünkü/ve hayır, insanlığın yükselişi denilen bir şey -senin söylediğin anlamda- mümkün değil...
    insanoğlu M.Ö. de aynı içgüdülerle yaşıyordu, bugün de aynı...

    üzgünüm...

    YanıtlaSil
  2. 4 sorunun cevapları

    1.Kesinlikle evet.
    2.Evet.
    3.Evet.
    4.Hmm. Hayır.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...