Aksi belirtilmedikçe tüm yazı ve resimler şahsıma ait olup izinsiz kullanılmaması rica olunur efenim.

8 Mayıs 2010 Cumartesi

Artık Uyumayan Güzel

Eğer hayatımı peri masallarından brine benzetecek olsaydım, herhalde bu 'Uyuyan Güzel' olurdu. 

Bildiğim kadar annemle babam uzak bir ülkenin kral ve kraliçesi değiller. Kimse ben doğduğumda büyük bir parti düzenlemedi. Düzenlenen az sayıdaki doğumgünü partime hiçbir zaman periler katılmadı. Çirkin, yaşlı bir peri hiç tanımadım. Ama gel gör ki yine de üstümde kötü bir büyü vardı. Ve büyüyü bozmanın yolunu bir türlü bulamıyorduk.

Hayatımı tamamı ile uykuda geçirmiyor olsam bile, uyanık olduğum da söylenemezdi. Önceleri, ilaçların etkisiyle, sonra ise hayattan kaçma ihtiyacı ile kendimi yatağımın güvenli kollarına atardım sürekli. Ne de olsa uyuyana yılan bile dokunmazdı. 

Rüyalarımda, dışarıda olandan çok daha güzel bir hayat vardı. Kanatlı atlar, melekler, kedi insanlar. Hem izlemeye doyamazdım, hem de bir parçası olmaya. Uyurdum ama uyuduğumun farkındaydım. Kötü bir rüya görüyorsam, 'Şu anda rüyadayım, bunu değiştirebilirm, istediğim gibi yapabilirim. Burası benim dünyam.' diyerek rüyalarıma müdahale edebilirdim. Gerçekte hayatta sahip olamadığım bu güç beni daha da içime döndürmüştü. Yatağım benim kutsal mabedimdi. Odam ise kiltli olduğum şatoydu.



Annemle babam durumuma çok üzülüyorlar, beni normal bir insan haline getirebilmek için her türlü çareyi deniyorlardı. Dahiliyecisinden, psikoterapistine her türlü doktor. Üfürükçüsünden, kurşuncusuna her türlü hoca. Muskalar, dualar ilaçlarla karıştı. Evden bunlar olmadan ayrılamaz oldum. Evden çıktığımda ise, evin 1 km yarıçapından uzaklaşamadım. Kendi bahçesinde oyun oynayan küçük bir kız çocuğu gibiydim.

Bir süre sonra, yaşamın içine karışma gerekliliği arttı. Ben de çareyi başka yollarda aradım. İlaçlardan bıkmıştım. Bir ilacın tüm kimyamı etkileyip beni olmadığım bir insan haline getirmesinden nefret ediyordum. Cesaret hapı alıp aslan gibi davranmaya başlamış minik bir kedi gibiydim. Ama ilacın etkisi geçince yine minik bir kediye döndüğüm için, aslanken yaptıklarım canımı acıtır olmuştu.

Ve ilaçları tamamen bıraktım. Kendi kendime. İlaçların gözümün önüne çektiği perde tamamen kalkınca,  kendimi çok savunmasız hissettim. Hipnozla tedaviyi denemek için bir psikoloğa gitmeye başladım. Reiki denedim. Dağıstanlı bir şarlatanın 'bioenerji uygulayarak herşeyi tedavi ederim' lafına kandım, deliler gibi para harcadım. Çin işi uğur objeleri ile doldurdum odamı. Çareyi hep başkalarında aradım. Kendi hayatımın sorumluluğunu almak istemedim. O zamanlar derdim ki 'Kanser olsaydım da doktorlar uğraşsaydı ilacını bulmak için, yeter ki bana bu senin sorumluluğun, kendini ancak sen iyi yapabilirsin demesinler' Benim kendime hiç güvenim yoktu ki. Ben nasıl kendimi iyileştirebilirdim. Hem iyileşmek istiyor muydum ki? İyileşmek ne demekti? En iyisi odamda saklanmaktı. Ve ben kitapların, filmlerin ve rüyaların hayali dünyasında kaybolmayı seçtim.

Geriye bakıp düşünüyorum da, şimdi kocam olacak olan adam beni zorla o alemden çekene kadar ben komadaymışım. Hani kliplerde falan, trafik hızla akıp giderken, güneş 5 sn içinde doğup batarken, bir kişi, karınca gibi hareket eden insan selinin ortasında tek başına öyle durup bakar ya. İşte o benmişim. Herkes yaşarken izlemişim. Ama kendim harekt edememişim.




Tabiki kocam beni bir öpücükle derin uykumdan uyandırmadı. Parmağımdan, o kara büyünün lanetli kıymığı düşmedi. O bana sadece umut verdi. Yaşamaya değer birşeyler olduğunu gösterdi. O benim iyileşmek istememem için sebep verdi. Ve gerisini gene ben yaptım. Onun için mücadele ettim. Ve kendim için. Çünkü ben iyi olmazsam, 'biz' olamayacaktık.

Bu masal hala devam ediyor benim için. Ama yine de gökten 3 elma düştü. Birinci elma 'umut', ikincisi 'güven' ve üçüncüsü de 'sevgi'. Herkes bunlardan birer ısırık almalı. Hayata rağmen hayatı yaşayabilmek için.




3 yorum:

  1. seni çok sevdiğimi bi kez daha söylemeliyim Pamuk Prenses :))
    güzel kadın, öperim nanaklarından...
    mucxx

    YanıtlaSil
  2. Ben de seviyorum ben de :)

    YanıtlaSil
  3. ah kusum. ben de seni seviyorum. sevgi cemberi mi olduk biz nedir? hadi gelin bekliyorum kedi sevmeye

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...