Aksi belirtilmedikçe tüm yazı ve resimler şahsıma ait olup izinsiz kullanılmaması rica olunur efenim.

27 Nisan 2010 Salı

Gitti Barbie Geldi Blythe

Biz küçükken barbie vardı. Hatta ben yaşım gereği (bu aralar bu konuya çok takığım) en adi plastikten barbie taklidi fatoş bebekleri de gördüm. Böyle barbie ebatlarında, pembe plastikten, saçı olmayan onun yerine kafasında kısa bir saç şekli olan çirkin bebeklerdi. Ne zamanki barbie bebeğim oldu, fatoş da hızlı bir cinisyet ameliyatı geçirip maykıl (o zamanlar sen sevdiğim erkek ismi maykıldı) oldu. Zaten saçları da kısa olduğu için görsel olarak çok sorun yaşamadık. Benim barbie oynadığım dönemlerde Türkiye'de çok çeşit bulmak mümkün değildi. Olanlar da çok pahalıydı. Zaten benim de ilk barbie bebeğimi babamın yurtdışına giden bir arkadaşı getirmişti.

İdeal vücut anlayışını o küçük beyinlerinlerimizin köküne kadar kazıyan Barbie de gelişti. Dünkü pembeli sarışın kız değil sadece. Aslen benden yaşlı olan bu küçük hanım Christian Laboutin giyiyor, LV çantalr takıyor.


Barbie hala kızların sevgilisi ve rol modeli olmaya devam etsin, ama bir yandan da türeyen başka oyuncak modelleri var. Daha önceleri sindy vardı. Koca kafalı sindy. Pek orantısız bulduğum için sevmezdim sindyleri. Ama sindy nin erkepi olan Paul, barbie nin erkeği olan dikdörtgen çeneli Ken'den daha yakışıklı. Ve saçları da kesinlikle çok daha güzeldi. O yüzden barbie ile paul iyi bir eşleşmeydi benim için. Koca kafalı sindy bir kenarda beklesindi. Ama şimdi sindyden de koca kafalı bebekler var. Ve anladığım kadar bunlara büyük kızlar daha çok ilgi gösteriyor. İşte BLYTHE...




Ben bunları çok beğendim. Türkiyede satılıyor mu bilmiyorum. Zaten satılsa da alır mıyım onu hiç bilmiyorum. Ama bir başka konu daha var. Accessorize reklamlarında oynadığından beri dikkatimi çeken Lili Cole da bir Blythe'ı andırmıyor mu allasen? Geçen gün The Imaginarium of Doctor Parnassus'u izlerken amanın dedim. Bu koca kafa, bu koca gözler, bu minik dudaklar. Bu dedim bir blythe.







2 yorum:

  1. Deli gibi Barbie severdim küçükken, ananem gönderirde bana da , hala evde dururlar 7-8 tane, atmaya kıyamıyorum. kesinlikle ideal vucüt ölçülerini kafamıza kazımışlar, herkes onlar gibi olmak istiyor, ne gerek varsa! Blythe yeni olsa gerek hiiç duymadım muhtemelen kızım olana kadar da bilmiyor olacağım:D Sevgiler

    YanıtlaSil
  2. ben küçükken ders çalışmaktan oynayamadım. annem hep dolaba kaldırırdı. boyum yetişmezdi. ne zaman okul kazandım bu sefer de çevremdeki kızlar barbie oynamaz oldular. ama bu ayrı bir post konusu olur. sonra kutu kutu barbiyi dağıtmıştım içim kan aglayarak. çok hüzünlendim.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...